Zakelijke Tips en Promotie (1)

Met leuke tips kom je een stuk verder.....
Reacties
Aantal
Tips
no
reacties
366
aantal
Voeg jou tip toe!
Meer klanten   Bron http://www.opencircles.nl/blog/55-ideeen-klantenwerving/
  • Adverteer in een lokale krant
  • Adverteer in een niche tijdschrift of vakblad
  • Adverteer met een gratis eerste consult/coaching sessie
  • Bedenk hoe je de resultaten van een bedrijf kunt verbeteren en bel het bedrijf op met jouw pitch
  • Begin met een blog en promoot deze
  • Bied aan een seminar te geven bij lokale clubs (Lions, Rotary,…)
  • Bied aan om te spreken op zakelijke netwerkbijeenkomsten
  • Bied een handleiding aan over een onderwerp bij websites van anderen
  • Bied iets gratis aan als dank voor referrals (aanbevelingen)
  • Deel pennen met jouw bedrijfsnaam uit op evenementen
  • Doe een stunt die goed is voor je publiciteit (denk aan Richard Branson)
  • Doe gezamenlijke promotie-acties met andere businesses
  • Doe mee aan wedstrijden of ‘awards’ verkiezingen in jouw vakgebied – en WIN
  • Doe mee met een beurs
  • Doe pro-bono werk voor goede doelen die verwant zijn aan jouw vakgebied
  • Doe zoekmachine optimalisaties voor je website en creëer bezoekers via Google
  • Ga naar evenementen in je vakgebied – conferenties, bijeenkomsten van beroepsverenigingen, seminars (de Business Bootcamp biedt bijvoorbeeld uitstekende netwerkmogelijkheden)
  • Gebruik je emailhandtekening als marketing tool
  • Geef iets gratis weg
  • Houd contact met collega’s die een aanvullend product of dienst bieden en bezorg elkaar werk
  • Laat oude en nieuwe klanten weten wanneer je een belangrijk project hebt afgerond
  • Laat oude en nieuwe klanten weten wanneer je een nieuwe dienst aanbiedt
  • Leg contact met bedrijven die groter zijn dan jij en die projecten naar je kunnen doorschuiven die zij niet kunnen of willen doen
  • Maak een overzicht van lokale bedrijven en maak kennis met de bedrijfseigenaren die jouw diensten mogelijk nodig hebben
  • Maak en oefen een ‘elevator pitch’ over WIE jij helpt en waarmee (jouw product of dienst)
  • Meld je aan bij de Kamer van Koophandel en doe mee aan hun activiteiten
  • Neem contact op met je lokale internet provider of drukker en bied hen commissieaan als zij werk aan je doorgeven
  • Neem contact op met mensen met je wie je hebt gewerkt en vraag of ze werk wat zij niet kunnen of willen doen aan jou door te geven
  • Onderzoek welke sites door jouw klanten worden bezocht en adverteer daar
  • Organiseer een wedstrijd die te maken heeft met jouw diensten
  • Overweeg een vindersloon te geven aan mensen die prospects naar jedoorverwijzen
  • Plaats een advertentie in een vakblad
  • Plaats opmerkingen bij blogs om mensen naar je website te leiden
  • Praat met mensen en heb altijd je visitekaartjes bij je
  • Probeer Google Adwords
  • Schrijf een e-Book of rapport voor je doelgroep en promoot het online.
  • Schrijf een persbericht over iets dat te maken heeft met jouw diensten en probeer het in een locale krant of vakblad geplaatst te krijgen
  • Stel en beantwoord vragen op online forums (inclusief LinkedIn)
  • Stuur een artikel naar een blog of artikelen website
  • Stuur een artikel naar een vakpublicatie
  • Stuur een bericht naar iedereen in je adresboek, je LinkedIn connecties, Twitter volgers en Faceboek vrienden over wat je doet, wie jij helpt en wat je te bieden hebt (en vraag hen om dit ook aan hun netwerk te laten weten)
  • Stuur een slimme vakantiegroet naar je klanten waarmee je je werk laat zien
  • Stuur grappige promotie-artikelen naar potentiële klanten (kalender, spelletje, poster etc.)
  • Stuur promotie-artikelen voor je dienst mee met de factuur
  • Stuur promotionele ansichtkaarten naar potentiële klanten
  • Verstuur een nieuwsbrief
  • Vraag je klanten een testimonial te schrijven over je werk
  • Vraag of je je visitekaartjes of brochures in lokale winkels mag neerleggen
  • VRAAG tevreden klanten om referrals
  • Wees betrokken in de sociale kringen waarmee je verbonden bent (kerk, school, universiteit)
  • Word lid van een beroepsvereniging en zorg dat je op de lijst staat
  • Zorg dat je een gimmick hebt dat opvalt
  • Zorg dat je familie en vrienden jouw producten en diensten promoten
  • Zorg dat je in online zakelijke adresgidsen staat vermeld
  • Zorg dat je op de radio komt